|
Post by SEARCHANDDESTROY on Jun 3, 2005 5:37:13 GMT -5
tot waar wend ik mij het beste voor een tweede hands amp/cabinet? ik ben op zoek naar een peavey 5150 of iets dergelijks... gitaren: iemand ervaring met esp's/ltd deluxe ? ESP ECLIPSE-II VTB +/- 1650 €set-neck construction; 24.75” scale; mahogany body; 3-piece mahogany neck; ebony fingerboard; flag inlays w/ESP at 12th fret; Seymour Duncan JB/59 zebra or EMG 81/60 active pickups; 2 volume & 1 tone control w/3-way toggle; gold hardware; Sperzel locking tuners; Gotoh tune-o-matic bridge w/stop tailpiece; aged triple white binding on body, neck & headstock; 22 XJ frets LTD EC-1000 (deluxe) +/- 1066€ [/b] set-neck construction; 24.75” scale; mahogany body; 3-piece mahogany neck; rosewood fingerboard; abalone flag inlays w/model name at 12th fret; EMG 81/60 active pickups; 2 volume & 1 tone control w/3-way toggle; gold hardware; Sperzel locking tuners; arvana compensated nut; TonePros locking bridge w/stop tailpiece; white w/abalone binding on body neck & headstock; 24 XJ frets is die esp echt het 600€ prijsverschil waard? ik weet ook wel dat ESP in amerika gemaakt wordt en de ltd's in een aziatisch land, maar toch... iemand ervaring tnx in advance
|
|
|
Post by Tofke on Jun 3, 2005 7:48:34 GMT -5
Er zijn veel sites die 2e hands materiaal verkopen. Ik weet zelfs een 2e hands esp eclipse voort moment staan in belgie. www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=42949. Esp is goed. Daan heeft er zelf ook 1 en da zijn heel fijn gitaren. LTD is ook goed tis gewoon geen Esp. Het prijsverschil is vooral de naam uiteindelijk. Ze hebben hetzelfde hout buiten het fretboard ma het verschil tussen rosewood en ebony is verwaarloosbaar. Juist de kleur verschilt. Ge moet al ne expert zijn om daar het klankverschil tussen te horen. Voor de rest zullen er natuurlijk wel een paar verschillen zijn en natuurlijk het verschil in locatie. Ne 5150 vinden is al weer wa moeilijker. Ze zijn heel geliefd voor het moment. Tis dan ook de metalversterker bij uitstek . Lastige versterker int afstellen wel. We zijn er nu al zo'n 3 jaar mee bezig. Ma blazen zal het zeker wel doen. Een alternatief is er nie direct. Zeker nie voor de prijs wat ze kosten. Valt ook te zien wat ge er wilt mee doen. Tis nie direct ne versterker om clean mee te spelen. Tis vooral voor te blazen.
|
|
|
Post by Tofke on Jun 3, 2005 7:49:52 GMT -5
Ohja. Daan zou uiteindelijk voor de LTD gaan in deez geval. 24 fretten is the only way ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Forsworn on Jun 3, 2005 8:56:00 GMT -5
Er zijn veel sites die 2e hands materiaal verkopen. Ik weet zelfs een 2e hands esp eclipse voort moment staan in belgie. www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=42949. Esp is goed. Daan heeft er zelf ook 1 en da zijn heel fijn gitaren. LTD is ook goed tis gewoon geen Esp. Het prijsverschil is vooral de naam uiteindelijk. Ze hebben hetzelfde hout buiten het fretboard ma het verschil tussen rosewood en ebony is verwaarloosbaar. Juist de kleur verschilt. Ge moet al ne expert zijn om daar het klankverschil tussen te horen. Voor de rest zullen er natuurlijk wel een paar verschillen zijn en natuurlijk het verschil in locatie. Het enige nadeel vind ik van esp/ltd dat ze superprecies geluid geven, wat ook voordeel kan zijn natuurlijk. Maar als je soms al is een fout durft spelen komt die wel zeker door denk ik. Nuja het moet strak he . Het blijven super gitaren
|
|
|
Post by svenfmh on Jun 3, 2005 9:53:42 GMT -5
tot waar wend ik mij het beste voor een tweede hands amp/cabinet? ik ben op zoek naar een peavey 5150 of iets dergelijks... haha benk ook naar op zoek:)
|
|
|
Post by Joe on Jun 3, 2005 10:41:06 GMT -5
kben eigelijk aant zoeke naar e tweedhands 2x12 combo'ke. Weet iemand misschien iet staan?
|
|
|
Post by SEARCHANDDESTROY on Jun 3, 2005 14:37:46 GMT -5
al vast merci om te reageren.
maja ook de nieuwe modellen van 5150, de 6505 en de 6505+ lijken mij ook wel dingen te zijn die blazen maar dan ook weer $$$ en de cab van peavey is ook al $$$
|
|
|
Post by Forsworn on Jun 3, 2005 15:03:58 GMT -5
al vast merci om te reageren. maja ook de nieuwe modellen van 5150, de 6505 en de 6505+ lijken mij ook wel dingen te zijn die blazen maar dan ook weer $$$ en de cab van peavey is ook al $$$ Jow tgaat inderdaad over vrij grote bedragen, maar soms kunt ge tweedehands echt super koopjes doen. www.koopjeskrant.be, www.kapaza.be, www.ebay.be enzovoort, check ook het humo forum is daar staat ook veel op. Care!
|
|
|
Post by Forsworn on Jun 3, 2005 15:05:15 GMT -5
ah die 6505 modellen van peavey zijn eigelijk dezelfde als 5150, ze moesten van naam veranderen omdat Van halen zijn contract had stopgezet. Daarom, ma eigelijk zijn ze hetzelfde denkik, blazen doen ze zeker;)
|
|
|
Post by SEARCHANDDESTROY on Jun 3, 2005 15:08:41 GMT -5
ik vind er momenteel één voor 800
|
|
|
Post by svenfmh on Jun 3, 2005 15:18:52 GMT -5
ik vind er momenteel één voor 800 moest gij ter nie geïnteresseerd zijn?waarrrrr? ?
|
|
|
Post by Tofke on Jun 3, 2005 15:36:15 GMT -5
ah die 6505 modellen van peavey zijn eigelijk dezelfde als 5150, ze moesten van naam veranderen omdat Van halen zijn contract had stopgezet. Daarom, ma eigelijk zijn ze hetzelfde denkik, blazen doen ze zeker;) Kerel, aant azen op m'n plek als gitaarkenner ofwa
|
|
|
Post by Joe on Jun 3, 2005 15:37:41 GMT -5
ey heeft hier iemand een idee waar ze Schecter-gitare in stock hebbe? (in Vlaandere e)
|
|
|
Post by SEARCHANDDESTROY on Jun 3, 2005 15:40:04 GMT -5
sven, dat houd ik nog ff voor mezelf, als iker nog tegen kom, de volgende bronnen zijn voor jou!
|
|
|
Post by SEARCHANDDESTROY on Jun 3, 2005 15:46:32 GMT -5
|
|